Ez a webhely sütiket használ a felhasználói élmény növelése érdekében. Kérjük, engedélyezze a látogatáselemzést, hogy hatékonyabban tudjuk fejleszteni szolgáltatásunk, illetve engedélyezze az érdeklődésének megfelelő reklámok megjelenítését támogató („marketing”) sütiket is. Amennyiben a későbbiekben mégsem szeretne a weboldalunkról sütiket fogadni, akkor használhatja ezt az eszközt arra, hogy kikapcsolja a választott kategóriákat.

 

Részletek a Cookie-k kezeléséről.

Menü
Ön itt jár: > Kezdőlap >

Szabályzat

Szabályzat

Ebben a menüpontban a főbb szabályokat laikusok számára érthetőbben írjuk le. Ezt azért tesszük meg ilyen formában, mert azt szeretnénk ha lenne egy alap elképzelésed és utánna mélyülnél bele a specifikációkba. Amennyiben a hivatalos kivonatra vagy kíváncsi kattints ide!

A Versenykategóriák menüpont segítségével már tisztába vagy a versenyen megkövetelt szinttel érdemes kicsit jobban belemélyedni a szabályzatba is. Az itt leírtak minden kategóriában induló versenyzőre egységesen vonatkoznak.
Jelen versenyrendszerünkben minden kategóriának 5 szekciót építenek, jelölnek ki a verseny szervezői. Ezeken a pályákon 2 kört kell menniük a versenyzőknek. Erre a verseny szervezői meghatároznak egy idő limetet, azaz az indulónak azalatt az idő alatt kell körbemenni két alkalommal minden szekción. A versenypályák elemeinek és kialakításának különlegessége csupán a versenyszervező lehetősége és kreativitása szabhat határt. Jellemzően raklapok, gerendák, farönkök, beton elemek, konténerek, kábeldobok szoktak lenni, de láttunk már autókat is beépítve.


Pályabejárás:
Minden indulónak lehetősége nyílik bejárni a pályákát, megnézni a különböző szituációkat. Ezt csak és kizárólak kerékpár nélkül tehetik meg. Célja az, hogy a versenyző megkeresse a saját kategóriájának nyilait és a rajt után helyes sorrenbe tudja őket teljesíteni. Ilyenkor fejben felépíti az "útvonalát" és a verseny közben ez alapján teljesít.


Szekciók felépítése:
Egy pályát akkor tekintünk szekciónak, ha körbe van kerítve, felkerültek a nyilak és ki van alakítva 6 zóna, valamint rendelkezik ki és bejárattal egyaránt. A bejáratot fehér szalagból kirakott nészög jelzi, a kijáratot pedig egy szál fehér szalag. Egyes esetekben megegyezhet a ki iletve bejárat, ekkor egy fehér négyzet tölti be ezt a szerepet. A szekciók minden esetben 6 zónára vannak felosztva. Ennek az a célja, hogy a pályák teljestése közben "rész pontokat" kapjanak a versenyzők. 
A versenyző a regisztráció után megkapja a pontozó kártyáját és a rajtszámot is, az utóbbit minden esetben a kormány és a kormányszár találkozásához helyez fel. 


Zónák:
Minden zónának legalább 1 kapuból kell állnia, de a versenyszervező hatásköréhez tartozik így lehet több is. A zóna utolsó kapuja minden esetbe be van karikázva. Ha a zónát egy kaput alkotja a nyílon csak számjelzés van, betű nincs. Ebben az esetben a karikával jelölést is elhagyjuk.
Például:

Az egyes zóna 1 kapuból áll
Az egyes zóna 2 kapuból áll      


Minden kategóriának van egy limit ideje pl.: 10.00-12.00, ez azt jelenti, hogy az adott kategóriában induló versenyzőnek mind a 2 körét ebben a 2 órában kell teljesítenie. Minden szekció teljesítésére maximum 2 perc áll rendelkezésre, ha ezt akár egy másodpercel is meghaladja azonnal be kell fejeznie a teljesítését.


Esetek amikre azonnali 5 hibapont jár:

  • Idő túllépés (2 perc)
  • Ha két láb egy időben éri az akadályt/ talajt
  • Kézletétel
  • Ha nem megfelelő sorrendben vagy, irányban megy át valaki a saját kapuján
  • Más kategóra nyilán való áthaladás
  • Ha valamelyik tengely a nyíl, szalag képzeletbeli vonala fölött áthalad

A szituáció a következő:

Képzeletbeli versenyzőnk felhelyezte kerékpárjára a rajtszámot, a bukósisakot és egyéb védőfelszereléseket viseli. A főbíró egy hangos kürtszóval elindítja az adott kategóriát. A példa kedvéérét nevesítsük azt, legyen ez a Kadét. Versenyzőnknek a rajt után választania kell egy szekcót, melyet teljesíteni szeretne. (Igaz a szekciókat számozással jelöljük, de ezeket mindeki tetszőleges sorrendben teljesíti) Tehát kiválasztotta a szekciót, ez pedig a 3-as. Kerékpárjával megáll a szekción kívül és odaadja az elsődleg, vagy a segéd bírónak kártyáját. Versenyzőnk kivárja azt, hogy a bíró a START négyeztbe hívja. Itt szabadon lerakhatja még a lábát, hiszen onastól számít megkezdettnek egy szekció ha az első tengely áthalad a négyzet belső oldalán. Ekkor kezdődnek el az izgalmak. Emberünk a pályabejáráskor kitalált útvonalon elkezdi teljesíteni a szekciót, ám figyelni kell hogy minden kaput az olvasási iránynak megfelelően, növekvő sorrendben kell abszolválnia. A versenyző jelez a bírónak, hogy készen áll, elindul, és vele egy időben a stopper is. Az első zóna az 1. Ezt sikeresen akkor teljesíti, ha áthalad a hátsó tengelye a 2B. kapun. Jelen esetben ez sikerült. Ez azt jelenti, hogy megkapta a 10 pontot a zónára. Folytatja a 2. zónát de leteszi az egyik lábát. Megszerezte az első hibapontját, folytatja tovább, de az adott zónára nem kap pontot. A 3. és a 4. zónát hiba nélkül teljesítette az 5.ben volt egy újabb lábletétele és az utolsóban pedig lerakta mind a 2 lábát, azaz megszerezte a maximális 5 hibapontot. A bíró kilyukasztja a pontozó kártyát a 3. sorban a 30 pontnál. Ez a 30 pont úgy jött össze, hogy a versenyző teljesíteni tudta az 1-3-4 zónálat.


A szekció elhagyása után a versenyző leadja sorban minden bírónak a kártyáját és teljesíti tudásának megfelelően a pályákat. Ha az első körét befejezte a regisztrációs pultban leadja az első körre vonatkozó kártyát és megkapja a 2. köröset. Hasonlóan, mint az első körben tetszőleges sorredben halad a szekciók között. A második körben figyelnie kell a verseny szervezője által megadott idő limitet, azaz a kategóriájának a végét. A rangsoroláskor összesítik a két kártyán jelölt pontokat. Cél az, hogy minél több pontot szerezzen a versenyző.

Nagyszerű! Ha már itt jársz azt jelenti, hogy kialakult benned egy kép a sport alapját illetően. Olvasd el a hivatalos, minden részletet leíró folytatász is! Tovább->

Keresés