Ez a webhely sütiket használ a felhasználói élmény növelése érdekében. Kérjük, engedélyezze a látogatáselemzést, hogy hatékonyabban tudjuk fejleszteni szolgáltatásunk, illetve engedélyezze az érdeklődésének megfelelő reklámok megjelenítését támogató („marketing”) sütiket is. Amennyiben a későbbiekben mégsem szeretne a weboldalunkról sütiket fogadni, akkor használhatja ezt az eszközt arra, hogy kikapcsolja a választott kategóriákat.

 

Részletek a Cookie-k kezeléséről.

Menü

Első lépések

Amennyiben már régóta érdekel ez a sport biztos vagyok benne, hogy próbáltad megemelni a bringa elejét illetve a hátulját is. Szeretnénk egy kis irányt mutatni merre érdemes elindulnod.  Az első és legfontosabb szabály: bukósisak használata KÖTELEZŐ!


Egyensúly:

A trial alapja, az egyensúly. Ha megnézel egy videót először a nagy ugrások fognak szembe jönni veled, viszont van egy megbújó kis részlet. Minden ugrás arra épül, hogy stabilan tudjuk kezelni a kerékpárt. Fektesd az elején az időd minimum 60%-át az egyensúlyérzéked fejlesztésére, hiszen a jövőben sokkal gyorsabban fog menni a fejlődés, ha meg tudsz állni adott esetben egy raklapon, vagy át tudsz gurulni egy gerendán.
Először figyeld meg, hogyan szoktál gurulni bringázás közben. Ha a jobb lábad van elől akkor balra, ha a bal akkor pedig jobb oldalra támaszd be a kerekedet egy padkának úgy, hogy a lábaid vízszintesen állnak, illetve 1-1 ujjad a féken van. Próbálj minél tovább így megállni. Ha már jól megy próbáld kiengedni a féket. Abban az esetben, ha utcán gyakorolsz keress hosszú, egyenes, vékony padkát, szegélyt és gyakorold az átgurulást. Hogyha az udvaron esetleg speciális pályán van lehetőséged edzeni menj át talajra fektetett gerendákon, felfordított raklapokon. Ezeket ötvözd és fejleszd magad.


Első kerék megemelése:

Addig, ameddig nem azt a tanácsot adjuk, hogy az általában hátul lévő lábad kerüljön előre, minden esetben a fent említett lábtartás az alap. Jelen esetben a bringa megemelése érdekében húzzuk fel a lábunkat, de ne teljesen függőleges állásba, és egyszerre tekerjük meg erősen a pedált, valamint húzzuk magunk felé a kormányt. Nagyon fontos, hogy nem a BMX kerékpároknál használt "manual" technika elsajátítása a lényeg. Eleinte csak a földön gyakorold, ha úgy érzed biztonságban fel tudsz menni egy padkára, raklapra vagy lépcsőre csakis abban az esetben próbálkozz vele.


Ha ezek az alap "trükkök" már mennek, érdemes az utcai bringáról trialra váltani, mert a hagyományos kerékpár geometriája és felépítése nem ezen technikák kivitelezésére lettek tervezve.

Keresés