Ez a webhely sütiket használ a felhasználói élmény növelése érdekében. Kérjük, engedélyezze a látogatáselemzést, hogy hatékonyabban tudjuk fejleszteni szolgáltatásunk, illetve engedélyezze az érdeklődésének megfelelő reklámok megjelenítését támogató („marketing”) sütiket is. Amennyiben a későbbiekben mégsem szeretne a weboldalunkról sütiket fogadni, akkor használhatja ezt az eszközt arra, hogy kikapcsolja a választott kategóriákat.

 

Részletek a Cookie-k kezeléséről.

Menü

Fék

Ha valaki meglát egy Trial kerékpáros hamar eszébe jut, hogy milyen jó fékei vannak, és ez nem véletlen.
Tekintve, hogy az ugrások nagy része úgy kezdődik, vagy végződik, hogy csupán egy kerékkel érintkezünk a talajjal/akadállyal szükségünk van egy jó adag brutális fékerőre. Ezt úgynevezett "felni" illetve "tárcsa" fékekkel is el tudjuk érni.
  • Tárcsafék: A féknyereg a vázon, vagy villán kap helyet és körbeöleli a féktárcsát. Lehetnek mechanikus (bowdenes) vagy hidraulikus rendszerűek. Általában 20" Trial bicikliken használják, de régebbi 26"-os modelleken is fellelhető.
  • HS rendszerű felnifék: A munkahengereket speciális fékbilincsek rögzítik a vázhoz/villához és közvetlen az érdesített felni falára feszíti a betétet. Elsősorban 26"  triál kerékpárokon használják elől illetve hátul egyaránt, de 20"-os bringákra is szerelik előre a mái napig. Ezeknek a fékeknek van az a tipikus trialra emlékeztető "nyekkenő" hangja.

A fékek meghatározó szerepet töltenek be minden Trial kerékpár életében. Tekintve, hogy az ugrások nagy részének használjuk az első, vagy a hátsó féket, sőt bizonyos esetekben mind a kettőt egyszerre nem csoda, ha kiemelt fontosságú alkatrésznek tekintjük. A maximális fékerőt csak úgy tudunk elérni, ha a fékpetétől kezdve a rögzítő konzolon, munkahengereken át a fékkarig a legprofesszionálisabbat használjuk. 

Keresés